Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 Personen mögen dies

@Erik: Ja, inderdaad. de data wordt nergens anders voor gebruikt. Waar ben je bang voor? We hebben een algemene privacy verklaring: Privacy verklaring

Beste Kodjo,

Allereerst bedankt voor het uitzoeken.

Ik heb inderdaad een gasmeter met nummer 38004. Deze is geproduceerd en geleverd in 2013. Het was mij bekend dat de weergave van het gasverbruik altijd verschoven werd weergegeven. Ik dacht dat het een uur was; omdat de grafiek het verbruik per uur weergeeft kun je uiteraard daaruit niet zien dat het 45 minuten is.

Ik snap nu ook waarom in de dagweergave de grootse "groene uitschieters" met name aan het begin en het einde van de dag, en bij grotere stijgingen is. Juist dan kan het verbruik niet toegewezen worden en wordt dus verondersteld dat het "overig" betreft.

Als het voor jullie te ingewikkeld is om te achterhalen welke meter wordt gebruikt, kunnen jullie dan een parameter opnemen in de gebruikersgegevens? Dan kan iedereen die zo'n meter heeft een vinkje aanzetten en jullie verschuiven dan het verbruik 45 minuten. Dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Liander zal een meter die verder goed werkt en nog geen 4 jaar oud is echt niet binnenkort vervangen.

Kodjo,

Het aanmaken van de energierapporten via chrome lukt bij mij niet

Krijg na het inloggen de fout :

Thermosmart Public API

Please see the documentation and API reference page for more details.

Groet

Francine

Bij mij na 22 mei ook geen gasgegevens meer in de grafiek. Er is wel verbruik.  Gecontroleerd op de site SlimmePortal. Daar komen de gegevens wel door. De netbeheerder levert wel de uitgelezen gegevens

Akkoord. Het was mij niet helemaal duidelijk

Het blijft moeizaam onder ubuntu/chrome : nog even geprobeerd met de flash plugin aan, maar dat hielp niet. Na het inloggen kreeg ik geen juiste redirect.

Met een windows10 VM in edge geprobeerd en dat werkte in 1 keer. Voor mezelf gefixed dus, maar als ik iets moet testen wil ik dat best (mail dan even)

Gaat inderdaad niet geheel soepel. We hebben de ontwikkelaar ondertussen bedolven onder de klachten dus die is ff druk :-)

Kodjo ,

Via Edge windows 10 ging het in 1 keer goed

Ga nu rustig in de wacht voor wat komen gaat

Groet

Francine

Mooi, ik zet je op de lijst!

Er was een probleem met de slimme meter data. Dat is met terug werkende kracht opgelost. De grafieken zijn nu weer compleet.

Graag wil ik ook meedoen met de nieuwe energierapporten.

ik heb een slimme meter

Nog steeds ziet TS mijn slimme meter niet .. Slimmemeterportal geeft ondertussen al een poosje keurig de waarden door. Zou fijn zijn als het ook voor mij een keer ging werken ....

De data van de meter wordt ieder kwartier (electra) of uur (gas) verstuurd. Waarom duurt het dan "enkele weken"  voordat er een rapport gemaakt kan worden?

Dat zou toch al zinvol kunnen na een bijv. een dag? Of zelfs cumulatief gedurende de dag, zoals Toon.

Ik weet niet precies hoe lang het gaat duren. Dit zit inderdaad niet vast op de data zelf. Het verwerken van de data kan echter lastiger blijken dan gedacht. Omdat we geen loze beloftes willen doen hou ik het nu op enkele weken. 

De grafieken worden, als alles eenmaal goed loopt, per uur uitleesbaar, no worries.

We zijn inmiddels een maand verder dus de 2 weken zijn wel om. Gaan we de nieuwe rapporten nog zien dit seizoen? 

Nog even en de ketel gaat niet meer aan., dus dan valt er niet veel meer te rapporteren...

Anmelden oder Registrieren um einen Kommentar zu veröffentlichen