Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 people like this

Het ean codeboek geeft (zo leerde ik van de esdn) alleen de administratieve code in beeld, niet die van de meters zelf (startende met een e of een g). Slimmemeterportal.nl kon wel aan de hand van mijn pc/hnr de gegevens ophalen en met de juiste meters terugkomen. Ik begrijp dis nog steeds niet wat er mis gaat.

Kan je een screenprint bijvoegen van de fout die je ziet?

Hoi Kodjo, hierbij de screenprint van jullie site en een snapshot van het resultaat van het een codeboek.

screen2.jpeg
(14.3 KB)
screen.jpeg
(55 KB)

Ik denk dat de melding gewoon klopt. De meter is nog niet als slimme meter aangemerkt of de oude meter zit nog in de database. Misschien komt het nog vanzelf goed. Ik zie niet wat wij eraan kunnen doen.

Hoi! Wederom contact gehad met Liander en ze zeggen dat er bij EDSN een slimme meter geregistreerd staat op mijn adres. Ze gaven de tip mee, dat er echt naar de meter gekeken moet worden en niet op het aansluit adres, maar dat zullen jullie vast wel door hebben. Overigens is het wel een hele nieuwe meter (Landis&Gyr E350 met SMR 5.0). Qurrent had hier ook een kleine uitdaging mee. Kan het zijn dat dat ook voor het uitlezen het probleem is?

Ik krijg sinds twee dagen geen energierapporten meer. Is dit exemplarisch?

net gekeken en onze laatste update was op 22 mei daarna ook geen energierapporten meer

Strange! Ga ik uitzoeken.
Bij mij na 22 mei ook niets meer.

Bij mij na 22 mei ook geen gasgegevens meer in de grafiek. Er is wel verbruik.  Gecontroleerd op de site SlimmePortal. Daar komen de gegevens wel door. De netbeheerder levert wel de uitgelezen gegevens

Er was een probleem met de slimme meter data. Dat is met terug werkende kracht opgelost. De grafieken zijn nu weer compleet.

Nog steeds ziet TS mijn slimme meter niet .. Slimmemeterportal geeft ondertussen al een poosje keurig de waarden door. Zou fijn zijn als het ook voor mij een keer ging werken ....

@Jaron Blazer: Kan het zijn dat je TS offline is? Als dat zo is dan kan ik me voorstellen dat je geen grafieken krijgt omdat we geen ketel data ontvangen.

Mijn TS lijkt gewoon online te zijn. In ieder geval kan ik er via de site en app bij. Ik krijg nog steeds terug dat er geen slimme meter zou zijn op mijn adres.
Klopt Ik zie weer data.
Login or Signup to post a comment