Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 people like this

@Th. Taudin Chabot

bedankt voor je opmerkingen. De meeste zijn ook genoemd, zie mijn reactie eerder op Hans van Drie. De Smart Usage App is de slimme meter koppeling. de omschrijving kan inderdaad duidelijker.

Ik moet mijzelf deels tegenspreken. Hoewel er in de dagoverzichten op vrijwel elk tijdstippen wel een blokje groen te zien is, zijn er bepaalde tijdstippen waar het overig verbruik echt enorm is: 's morgens vroeg bij het opwarmen vanuit nachtverlaging (vaak wel tot de helft groen), 's nachts (bij koud weer als de temperatuur onder de 16 graden daalt - helemaal groen) en 's avonds laat (soms ook helemaal groen). Dat kan ik niet verklaren met mijn theorie van de afwijking tussen gasmeter en OT informatie van de ketel.

@Peter Harmsen,

Vul het formulier nog eens in en kijk bij de laatste stap of je aanvraag is goedgekeurd. Zo niet, dan zit daar de fout.

@Tjeerdo

We gaan kijken of we de eenheden aan kunnen passen.

Voor wat betreft de prijzen; die staan hier: https://support.thermosmart.com/nl/support/solutions/articles/6000108713-energierapport-uitleg-

Bij mij na 22 mei ook niets meer.
Hoi Kodjo,
Geen idee waar het fout gaat, maar ik heb echt een slimme meter. Qurrent leest deze netjes uit.
Code : 871685900003783171
Waarschijnlijk gaat er dus toch iets mis in de app?

Beste Peter,

We hebben nog eens goed rondgekeken in onze log files. Er bleken enkele programmeer fouten in te zitten. Volgens de programmeur leverde dit voor enkele mensen problemen op, misschien ook bij jou.

Zijn de rapporten nu wel goed?

Vandaag hebben we de uitnodiging de deur uit gedaan. Niet gekregen? kijk hier en meld je aan.

Hmmm... 

403 ForbiddenError: Unable to load OAuth 2.0 transaction: RY5eHzZR   at transactionLoader (/srv/iThermostat/api/node_modules/oauth2orize/lib/middleware/transactionLoader.js:45:29)   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at next (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:110:13)   at /srv/iThermostat/api/node_modules/connect-ensure-login/lib/ensureLoggedIn.js:50:5   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at next (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:110:13)   at Route.dispatch (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:91:3)   at eval (eval at wrapHandle (/srv/iThermostat/api/node_modules/newrelic/lib/instrumentation/express.js:1:0), <anonymous>:10:19)   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at /srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/index.js:267:22

Ook gisteren weer een enorme discrepantie tussen het maand/weekoverzicht (de gegevens daarin lijken reëel) en het dagoverzicht (de gegevens daarin kunnen echt niet kloppen):

image

Hmm, en als je de pagina ververst?

Ik geef toestemming om te connecten. Dan de foutmelding. In MyTS zie ik geen optie "rapporten". Ook niet dat er een tweede app is verbonden (eerste is Domoticz). 

Whitelabel Error Page

This application has no explicit mapping for /error, so you are seeing this as a fallback.

Thu Mar 09 12:18:52 UTC 2017

There was an unexpected error (type=Unauthorized, status=401).

Authentication Failed: Could not obtain access token

Hmm, ik heb het form ingevuld, waarna ik moest inloggen. Dat deed niet zoveel, (laad de inlog pagina op nieuw). Nogmaals inloggen gaf een defaultpagina over de API en de documentatie.

Is mijn inschrijving gelukt, of moet ik het formulier nogmaals invullen?

Kunnen jullie, als het fout gaat, aangeven welke browser je gebruikt? Zelf doe ik het in Chrome, dat werkt (bij mij) prima.

Ik zou het net zolang proberen tot het goed gaat. Op de portal kan je zien of het gelukt is op het tabblad instellingen:

image

Login or Signup to post a comment