Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 people like this

Kodjo en gzandvoort,

In een Remeha Calenta kan je het niet fout doen.

ot en aan/uit is 1 en dezelfde aansluiting.

Misschien in het interface kastje

Hoi! Wederom contact gehad met Liander en ze zeggen dat er bij EDSN een slimme meter geregistreerd staat op mijn adres. Ze gaven de tip mee, dat er echt naar de meter gekeken moet worden en niet op het aansluit adres, maar dat zullen jullie vast wel door hebben. Overigens is het wel een hele nieuwe meter (Landis&Gyr E350 met SMR 5.0). Qurrent had hier ook een kleine uitdaging mee. Kan het zijn dat dat ook voor het uitlezen het probleem is?

Ik ontvang na opnieuw het formulier invullen nu wel de rapporten. 

Mbt tot het energie rapport heb ik een vraag: Ik ben momenteel niet in het bezit van slimme meter(s) en ben ook niet van plan deze aan te laten sluiten. Voor het energie rapport water/gas, krijg ik hier nog wel de gewenste split in gasverbruik voor tap water en verwarming te zien?

Met de tapwaterregistratie gaat wel wat mis. Zaterdagochtend gaat mijn dochter onder de douche; ik zie het vandaag terug met een groene registratie. 

Inderdaad het is een beetje stil vanuit onze kant. Gelukkig kan ik jullie melden dat we deze week met de rapporten zullen komen!

Ik heb alles gecontroleerd maar ook in het interface kastje is er op OT aangesloten.

Heb he de enquete ingevuld? Zo ja, dan gaan we dit onderzoeken.

Ik begrijp even niet welke enquete ik in moet vullen en waar ik die vinden kan.

Die hadden we per mail verstuurd naar de beta testers. Hier is de link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfP6hNK3PBo2XmL9c94XNZl36NTnjOJ9jDRCtbGdZNLZ7AD2w/viewform?usp=sf_link

Beste Thijs,

Zonder slimme meter krijg je in het geheel geen rapport.

mis een belangrijk iets in de enquete, wij hebben een hete luchtverwarming en deze kan je niet kiezen in de opties van wat voor soort verwarming je hebt, heb ook aangeven in de enquete dat gisteren niet klopt, een gezinslid was aan het douchen en er stond wel een deel tapwater maar ook ineens heel veel overig.

Kodjo, hele goede ontwikkelingen om de energierapporten te gaan koppelen aan de slimme meters. Maar ik maak ook van de gelegenheid gebruik om te vragen de update terug te draaien die onlangs is uitgevoerd (is in dezelfde mail als de energierapporten aangekondigd) Sinds de update werkt de TS ronduit waardeloos, de temperatuur schommelt enorm boven en onder de ingestelde waarde terwijl voor die tijd de temperatuur precies op de ingestelde waarde bleef. Graag een oplossing !!!

Deze registratie verloopt ook nog niet helemaal goed. Zie de balk bij 21.00 uur. Een fractie verbruik verwarming en de rest overig. Kan alleen voor gasfornuis zijn. Deze is echter niet gebruikt op dat tijdstip.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie.

Beste Ton,

Nee, liever niet via deze weg, daarvoor hebben we een email adres service@thermosmart.nl

Alleen als je daar je vragen naartoe stuurt kunnen we zicht houden op de afwikkeling.

Login or Signup to post a comment