Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 people like this

Ik kan mijn rapport inzien!
Mooi hoor. Helaas is mijn atag ketel enkel aan te sturen middels aan-uit en heb ik geen inzicht in tapwater en stoken, maar ben wel blij met het rapport!
Keuze om per dag, week of maand te kijken is ook handig.
complimenten!

De rapporten zijn binnen, top!

Wel meteen een vraag/opmerking: alles is omgerekend naar Euro's. Ik zou echter ook graag de M3 en de Kwh aantallen willen zien. In het toelichtende artikel staat:

De verbruiksdata komen uit je slimme meter. De m3 gas en kWh elektriciteit zetten wij voor je om in euro's. Hiervoor gebruiken we gemiddelde kostprijzen:

xx euro/m3 gasxx euro/kWh elektriciteit

Wat zijn die prijzen?

Hi Kodjo,

In mijn energierapporten zijn de gegevens mbt het electriciteitsgebruik verdwenen, enig idee waar dit aan ligt?

Dank en groet,

Erwin 

Het zou nu ook operationeel moeten zijn, begrijp ik uit jullie bericht? Ik zie nog niets.

Ik zie een opvallende wijziging in de rapportage: het aandeel "Overig" is sterk gedaald. Hebben jullie wijzigingen in de registratie aangebracht? Ervaren andere gebruikers dit ook?

Vanaf 23 april t/m 28 april waren we met vakantie. De categorie "Overig" zou dus geen waarde mogen hebben, lijkt me.

klopt Peter, aandeel overig is b ij ons ook sterk gedaald en het rapport is nu stuk representatiever dan voorheen :)

@Allen: Ja, we hebben verbeteringen doorgevoerd aan het toekennen van het gasverbruik. Mooi dat dat ook werkt!

Tja, dan weet ik het ook niet. Je ketel geeft inderdaad aan dat je gas hebt verbruikt om te douchen. Lijkt ook dat de tijden kloppen. Waarom de registratie dan toch niet goed gaat is mij een raadsel. Misschien kan je de koppeling "Smart usage" op de portal eens verwijderen en de energie rapporten opnieuw aanvragen?

Het ontbreken van het elektriciteitsverbruik in je energierapport is een tijdelijk probleem. 

Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe manier van de dataverwerking waardoor dit tijdelijk ontbreekt. 

Over een tijdje zullen alle gegevens weer in de grafiek verwerkt worden.

rapporten binnen maar kan de uitdrukking ook in KW of KUUB in plaats van euro of alle twee 

groetjes Johan

Ik zie helemaal niets onder rapporten, doe ik wat verkeerd of moeten er een aantal bugs worden opgelost ?

Hoi Kodjo, ik wil ook wel meedraaien. In bezit van Thermosmart, slimme meter en Elga warmtepomp.

Marius

Heren,

Ik reageer niet altijd maar jullie mogen allemaal meedoen hoor! Meer info volgt.

Laat mij ook maar mee testen ik heb slimme meters voor elektra en gas.
Iets anders is dat mijn TS momenteel een buitentemp aangeeft van 255 gr. terwijl het -1 Gr. is.
Wordt aan dit probleem gewerkt Kodjo?? Zo ja wanneer denken jullie dit te hebben opgelost.
Mijn TS heeft vlgs mij de laatste firmware en wel eindigend op 11. Hoor het graag.

eerste rapport gezien, ziet er netjes uit. Paar puntjes:

1. wat is de Smart Usage app? Is dat dit rapport of is er een (android) app met deze naam?

2. elke dag zie ik wel een stukje groen op het gasverbruik. Dat is vreemd: ik heb een OT ketel sturing en kook elektrisch. Wat zou dan die groene sectie van de balk kunnen betekenen?

3. kunnen de gebruikseenheden op de y-as in plaats van de €? Eventueel als optie.

4. Kan in het elektra verbruik ook de teruggeleverde stroom getoond worden? Ik heb zonnepanelen. De slimme meter geeft die informatie ook door.

Login or Signup to post a comment