Energie rapporten zijn onderbroken op 15 oktober 2018

Bij velen blijken een of meer grafieken van Energie rapporten te stoppen op 15 oktober 2018. We zijn er nu achter hoe dit is gekomen. 

In de nacht van 15 op 16 oktober is er een landelijke verstoring geweest bij EDSN (de partij die in NL de slimme meter data beschikbaar stelt aan alle marktpartijen). Deze storing heeft niet voor iedere aansluiting invloed gehad, maar blijkbaar wel op die van ThermoSmart. De verstoring bestond eruit dat netbeheerders ten onrechte een groot aantal mandaten heeft afgesloten. Op 12 november zijn alle mandaten die hierdoor getroffen zijn opnieuw geactiveerd. De komende twee dagen zou iedereen weer data moeten hebben.

1 person likes this

Ik kan het portal niet bereiken om toestemming te geven ....

Alweer géén rapporten beschikbaar 

Geen rapporten beschikbaar 

Geen rapporten geen beweging in

Geen rapporten beschikbaar momenteel en dat vind ik erg jammer 

krijg ook geen rapporten meer en ook geen antwoord op vragen

Ja een beetje asociaal om geen antwoord te krijgen is het wel Bedrijf zal wel failliet zijn denk ik Was, wel handig die rapporten
Ik denk ook dat er meer aan de hand is binnen dit bedrijf. Eerst verdwijnen ze zomaar uit de Playstore en kunnen ze niet zomaar terug gezet worden en nu doen de rapporten het ook niet meer. Wat is de volgende stap? Dat de thermostaat helemaal niet meer werkt of nog meer beperkingen.

Toch antwoord :)

Beste Erwin,

Bedankt voor uw bericht aan ThermoSmart aangaande de online rapporten.

ThermoSmart ontvangt de data van uw slimme energie meter van een externe organisatie, deze lezen uw slimme meter uit en sturen deze info naar ons. Aan deze data voegen we de ThermoSmart info toe en zo ontstaan de rapporten.

Echter per 1 januari 2022 is dit bedrijf overgenomen en de nieuwe eigenaar heeft deze diensten voor iedereen uitgezet. Historische data is nog wel beschikbaar maar real-time niet meer. De afgelopen daten zijn we met hen in gesprek geweest om tot een oplossing te komen, echter is deze niet gevonden.
Ook de zoektocht naar een alternatief bedrijf die ons kan voorzien van deze info is op niks uitgelopen. Daarom hebben we besloten om dit in eigen beheer te gaan doen. Hiervoor zullen we in ontwikkeling gaan van een systeem dat wij zelf uw slimme meter gaan uitlezen. Hoe dit er precies uit zal gaan zien kunnen we op dit moment niet zeggen.

Tot nader order zullen de energierapporten dus niet beschikbaar zijn, hiervoor onze oprechte excuses!
Zodra we oplossing hebben en we u weer kunnen voorzien van de rapporten zullen we dit uiteraard kenbaar maken.

2 people like this

3 maanden geleden en nog geen energie rapporten beschikbaar, dit is wel de rede dat ik thermosmart heb aangeschaft voor €229,- om daar inzage in te krijgen. hoe gaan we dit oplossen ?

Niet goed geld terug ? Ik hoor graag van jullie .

1 person likes this

de mijne doet totaal niets meer geeft op de display engelse tekst aan en afwijkende temperaturen

Dec 21 een slimme meter gekregen en kan gebruik gaan maken van de rapporten. Helaas de rapportenfunctie al bijna een jaar stuk. Is er enig zicht op herstel? Was een belangrijk punt in mijn keuze voor aankoop Thermosmart.

Login or Signup to post a comment