Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 personen vinden dit leuk

Vandaag hebben we de uitnodiging de deur uit gedaan. Niet gekregen? kijk hier en meld je aan.

Hmmm... 

403 ForbiddenError: Unable to load OAuth 2.0 transaction: RY5eHzZR   at transactionLoader (/srv/iThermostat/api/node_modules/oauth2orize/lib/middleware/transactionLoader.js:45:29)   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at next (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:110:13)   at /srv/iThermostat/api/node_modules/connect-ensure-login/lib/ensureLoggedIn.js:50:5   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at next (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:110:13)   at Route.dispatch (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/route.js:91:3)   at eval (eval at wrapHandle (/srv/iThermostat/api/node_modules/newrelic/lib/instrumentation/express.js:1:0), <anonymous>:10:19)   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)   at /srv/iThermostat/api/node_modules/express/lib/router/index.js:267:22

Hmm, en als je de pagina ververst?

Ik geef toestemming om te connecten. Dan de foutmelding. In MyTS zie ik geen optie "rapporten". Ook niet dat er een tweede app is verbonden (eerste is Domoticz). 

Whitelabel Error Page

This application has no explicit mapping for /error, so you are seeing this as a fallback.

Thu Mar 09 12:18:52 UTC 2017

There was an unexpected error (type=Unauthorized, status=401).

Authentication Failed: Could not obtain access token

Hmm, ik heb het form ingevuld, waarna ik moest inloggen. Dat deed niet zoveel, (laad de inlog pagina op nieuw). Nogmaals inloggen gaf een defaultpagina over de API en de documentatie.

Is mijn inschrijving gelukt, of moet ik het formulier nogmaals invullen?

Kunnen jullie, als het fout gaat, aangeven welke browser je gebruikt? Zelf doe ik het in Chrome, dat werkt (bij mij) prima.

Ik zou het net zolang proberen tot het goed gaat. Op de portal kan je zien of het gelukt is op het tabblad instellingen:

image

Ik gebruik Ubuntu, met chrome 'Version 56.0.2924.87 (64-bit)'.

Na het invullen van het form krijg ik een login-blokje te zien. Als ik die invul wordt er het een en ander in het blokje geladen (iframe of iets wat er op lijkt).  Vervolgens zie ik dit:

image

Wat ik wel zie is dat er iets van godaddy geladen wordt (getSeal), waar allemaal referenties aan flash in staan. Kan het zijn dat ik flash moet aanzetten voordat het werkt?

Er staat alleen een domoticz bij mijn apps momenteel, ik zie de smart usage niet helaas.

Hoi Kodjo,

Met Chrome is het nu gelukt inderdaad.

Safari en IE (voor windows) geven respectievelijk de foutmelding, danwel de melding van Nanne.

Next step ... Vanaf wanneer komt het tabje "Rapporten" tevoorschijn in MyTS? 

@Jaron: Dit staat in de nieuwsbrief: Het duurt enige tijd tot we de data uit je slimme meter kunnen uitlezen. Daarna moeten we deze data combineren met gegevens uit je CV-ketel en de rapporten genereren. Al met al kan het enkele weken duren voordat je de eerste rapporten kan verwachten.

Wordt de meetdata enkel en alleen gebruikt voor de energierapporten? Wordt dit niet voor andere doeleinden gebruikt? Ik zou dit wel terug willen zien in de voorwaarden/verklaring!

@Erik: Ja, inderdaad. de data wordt nergens anders voor gebruikt. Waar ben je bang voor? We hebben een algemene privacy verklaring: Privacy verklaring

Kodjo,

Het aanmaken van de energierapporten via chrome lukt bij mij niet

Krijg na het inloggen de fout :

Thermosmart Public API

Please see the documentation and API reference page for more details.

Groet

Francine

Akkoord. Het was mij niet helemaal duidelijk

Het blijft moeizaam onder ubuntu/chrome : nog even geprobeerd met de flash plugin aan, maar dat hielp niet. Na het inloggen kreeg ik geen juiste redirect.

Met een windows10 VM in edge geprobeerd en dat werkte in 1 keer. Voor mezelf gefixed dus, maar als ik iets moet testen wil ik dat best (mail dan even)

Inloggen of registreren om een reactie te posten