Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 personen vinden dit leuk

Er was een probleem met de slimme meter data. Dat is met terug werkende kracht opgelost. De grafieken zijn nu weer compleet.

Bij mij na 22 mei ook geen gasgegevens meer in de grafiek. Er is wel verbruik.  Gecontroleerd op de site SlimmePortal. Daar komen de gegevens wel door. De netbeheerder levert wel de uitgelezen gegevens

Bij mij na 22 mei ook niets meer.
Strange! Ga ik uitzoeken.

net gekeken en onze laatste update was op 22 mei daarna ook geen energierapporten meer

Ik krijg sinds twee dagen geen energierapporten meer. Is dit exemplarisch?

Hoi! Wederom contact gehad met Liander en ze zeggen dat er bij EDSN een slimme meter geregistreerd staat op mijn adres. Ze gaven de tip mee, dat er echt naar de meter gekeken moet worden en niet op het aansluit adres, maar dat zullen jullie vast wel door hebben. Overigens is het wel een hele nieuwe meter (Landis&Gyr E350 met SMR 5.0). Qurrent had hier ook een kleine uitdaging mee. Kan het zijn dat dat ook voor het uitlezen het probleem is?

Ik denk dat de melding gewoon klopt. De meter is nog niet als slimme meter aangemerkt of de oude meter zit nog in de database. Misschien komt het nog vanzelf goed. Ik zie niet wat wij eraan kunnen doen.

Hoi Kodjo, hierbij de screenprint van jullie site en een snapshot van het resultaat van het een codeboek.

screen2.jpeg
(14.3 KB)
screen.jpeg
(55 KB)

Kan je een screenprint bijvoegen van de fout die je ziet?

Het ean codeboek geeft (zo leerde ik van de esdn) alleen de administratieve code in beeld, niet die van de meters zelf (startende met een e of een g). Slimmemeterportal.nl kon wel aan de hand van mijn pc/hnr de gegevens ophalen en met de juiste meters terugkomen. Ik begrijp dis nog steeds niet wat er mis gaat.

@Jaron, heb je de gevonden EAN code vergeleken met de code die op de meter vermeld is?

Net nog een keer geprobeerd, maar helaas ... "Deze meter is niet bekend als een slimme meter bij EDSN."
En dat terwijl de EDSN zegt van wel ... waar-o-waar gaat het mis?

Kunnen jullie nakijken wat jullie precies uitlezen / terug krijgen?
EDSN en Liander zeggen dat alles goed staat namelijk ....

Dat kunnen we niet. Als de meter niet voorkomt in het ean-codeboek dan kunnen wij hem niet uitlezen helaas.
Inloggen of registreren om een reactie te posten