Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 personen vinden dit leuk

Gaat inderdaad niet geheel soepel. We hebben de ontwikkelaar ondertussen bedolven onder de klachten dus die is ff druk :-)

Kodjo ,

Via Edge windows 10 ging het in 1 keer goed

Ga nu rustig in de wacht voor wat komen gaat

Groet

Francine

De data van de meter wordt ieder kwartier (electra) of uur (gas) verstuurd. Waarom duurt het dan "enkele weken"  voordat er een rapport gemaakt kan worden?

Dat zou toch al zinvol kunnen na een bijv. een dag? Of zelfs cumulatief gedurende de dag, zoals Toon.

Ik weet niet precies hoe lang het gaat duren. Dit zit inderdaad niet vast op de data zelf. Het verwerken van de data kan echter lastiger blijken dan gedacht. Omdat we geen loze beloftes willen doen hou ik het nu op enkele weken. 

De grafieken worden, als alles eenmaal goed loopt, per uur uitleesbaar, no worries.

Hallo Kodjo,

Ik heb nog geen uitnodiging gezien, hoe wordt die verstrekt?

Marius

Via de email waarmee je inlogt. Je moet dan ook het vinkje zetten dat je nieuwsbrieven en energierapporten wilt ontvangen (portal -> tabblad "Instellingen".

Deze optie staat al de tijd al aangevinkt. Ik heb nog geen e-mail met de uitnodiging ontvangen.

Dan zit ie in je spambox of zo. Maar geen probleem, op de voorpagina van de portal staat het laatste nieuws. Daar staat precies beschreven hoe en wat.

Okay, voor elkaar.

We zijn inmiddels een maand verder dus de 2 weken zijn wel om. Gaan we de nieuwe rapporten nog zien dit seizoen? 

Nog even en de ketel gaat niet meer aan., dus dan valt er niet veel meer te rapporteren...

moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn mailbox geregeld in de gaten houd maar helaas nog geen energierapport(en)

Inderdaad het is een beetje stil vanuit onze kant. Gelukkig kan ik jullie melden dat we deze week met de rapporten zullen komen!

Beste mede lezers

De rapporten staan online

Nu nog even bestuderen want ziet er toch

heel anders uit dan bij andere energie rapporten

De rapporten zijn binnen, top!

Wel meteen een vraag/opmerking: alles is omgerekend naar Euro's. Ik zou echter ook graag de M3 en de Kwh aantallen willen zien. In het toelichtende artikel staat:

De verbruiksdata komen uit je slimme meter. De m3 gas en kWh elektriciteit zetten wij voor je om in euro's. Hiervoor gebruiken we gemiddelde kostprijzen:

xx euro/m3 gasxx euro/kWh elektriciteit

Wat zijn die prijzen?

Mooie en snelle rapporten, leuk gemaakt. 

Valt me alleen op dat de kosten voor mijn gasverbruik is bij jullie (over de periode van 9 t/m 31 maart) bijna 2 x zoveel (in Euro's) is als volgens mijn energieleverancier. Elektriciteit klopt wel, ongeveer. Als we i.p.v. de bedragen het verbruik in Kwh/M3 zouden zien zou nog te checken zijn hoe dat kan.

Inloggen of registreren om een reactie te posten